Firmy kuriersie również w internecie?

Marzec 16, 2011

Wiele firm oraz usług zmieniło swoje oblicze od momentu, kiedy znaczna część społeczeństwa przekonała się już o zaletach praktycznego wykorzystania komputera wraz z połączeniem do sieci internetowej. Proces ten nie ominął również branży kurierskiej, która ewoluowała w kierunku doskonale zaprogramowanych portali, pozwalających nam bez wychodzenia z domu złożyć zlecenie na przesyłkę paczki, po którą wybrana firma przewozowa sama zapuka w wyznaczonym czasie do naszych drzwi.

Wirtualne firmy kurierskie

Choć dla niektórych brzmi to nieco kuriozalnie, to firmy takie często nie posiadają nawet otwartego dla klientów biura, gdzie można by osobiście zapoznać się z oferowanymi opcjami przewozu. Rolę sklepu oraz recepcji przejmuje na siebie całkowicie strona internetowa, dająca nam do rąk instrumenty pozwalające wyznaczyć oraz wycenić pożądaną trasę, a następnie zamówić kuriera poprzez wypełnienie specjalnie załączonego formularza.

Skąd te zmiany?

Przede wszystkim chodzi o to, co jest chyba jednym z najważniejszych czynników konkurencyjności – obniżenie kosztów. Prowadzenie wirtualnego biura oraz recepcji pozwala zmniejszyć ilość zatrudnianych osób, albo wykorzystać ich potencjał w zupełnie inny sposób. Dane docierają bezpośrednio do centrali, bez konieczności przechodzenia przez kolejnych pośredników. Klientów przyciągają więc atrakcyjne ceny poszczególnych opcji transportu, a do tego mogą oni wygodnie dopełnić wszystkich formalności nie ruszając się sprzed komputera, wchodząc po prostu na portal danej firmy kurierskiej.

Rozwój firm kurierskich to nie tylko komputeryzacja usług i tanie przesyłki kurierskie, ale również poszeżanie oferty np. o przeprowadzki. Nie wymaga to dużych zmian, bo kurier korzysta dokładnie z takich samych pojazdów jak firmy przeprowadzkowe.

Comments

Leave a Reply